Etiquetes

diumenge, 24 de juny del 2012

Coca de Sant Joan


Ja estic ací de nou. Tot ha anat bé, ara a recuperar-se... que tenim tot l'estiu per davant.

Ahir els nostres amics Merxe i Pepe van organitzar un sopar a sa casa per a la nit de Sant Joan. Andrés no podia vindre, estava a Madrid, però jo vaig decidir anar: el sopar anava a ser tranquil i em trobe prou bé.
Què portaré de postres? Ha de ser alguna cosa senzilla, que encara no estic per a massa tràfecs.
La setmana passada la meva germana em va enviar la recepta de la Coca de Sant Joan, que acostumen a fer a Catalunya en aquesta data. Em va vindre de meravella. És la recepta per a fer-la amb la Thermomix, fàcil i molt bona.
Ací us la deixe:
Ingredients:
  • 100 g. de sucre
  • uns trossos de pell de llima i de taronja
  • 2 ous
  • 65 g. d'oli
  • 120 g. de llet
  • 30 g. d'anís dolç o aigua de flor de taronger
  • 30 g. de llevat de forn
  • 480 g. de farina de força
  • un pessic de sal
  •  un ou per a pinzellar
  • sucre amb unes gotes d'aigua i fruita confitada per a decorar

Preparació:
  1. Ratllar el sucre 30 segons a velocitat 5-10, afegir les pells i ratllar 30 segons més a la mateixa velocitat (baixar les parets del got).
  2. Afegir els ous, l'oli, la llet, el llevat i l'anís (Jo vaig posar aigua de taronger, no tenia anís, però ha d'estar molt bo també amb anís). Mesclar 4 segons a velocitat 3 i programar 2 minuts, temperatura 37º a vel. 2.
  3. Afegir la farina i la sal, mesclar 4 segons a velocitat 6 i programar 2 minuts a vel. Espiga.
  4. Deixar reposar la massa amb el got tapat per a que puge (fins que alce el cubilet), 30 minuts com a mínim.
  5. Tornar a amassar durant 1 minut a velocitat Espiga.
  6. La massa és molt apegalosa, per a treballar-la millor cal untar-se les mans amb oli.
  7. Estendre sobre paper de forn (hi ha suficient per fer dues coques).
  8. Pintar amb ou batut i adornar amb pinyons, fruita confitada, crema pastissera, sucre humit, ...
  9. Deixar reposar 1'5h. (quan més temps més esponjosa quedarà).
  10. Passat el temps, coure al forn uns 15 minuts a 180º. Posar dins del forn un recipient amb aigua.

La coca, sense cap farcit, és boníssima, molt esponjosa i gustosa, però si li poseu dins, o per damunt, crema catalana, ja és espectacular. Jo en vaig fer una farcida i l'altra no. Vos deixe també la recepta:
Crema Catalana:
Ingredients:
  • 6 rovells d'ou
  • 125 g. de sucre
  • 3/4 l. de llet
  • 1 cullerada de Maizena o 30 g. de midó*
  • 2 trocets de pell de llima
  • 1 branqueta de canyella
Preparació:
  1. Batre els ous i la llet 30 segons a vel. 3.
  2. Posar la papallona i la resta d'ingredients i programar 7 minuts, temp. 90º, vel. 2.
* Si és per farcir de crema cal fer-la amb 70 g. de midó, per tal que quede més espesa.

Bon profit!
Feliç Sant Joan!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada