Etiquetes

diumenge, 5 d’agost del 2012

Pastís de xocolate i avellana


Torne amb un altre pastís de xocolate. La recepta la vaig trobar ja fa temps amb el nom de "Pastís per xocoaddictes", i no és gens estrany que l'anomenen així, té un potent sabor a xocolate pur. El vaig fer ahir per celebrar el Sant del meu cunyat Salvador, ell és un "xocoaddicte", i vaig pensar que aquest seria un bon pastís per a la ocasió.
 
Ací vos deixe la recepta tal i com la vaig fer jo, a la original canviaven un poc les mesures.
Ingredients per a la base:
  • 2 ous
  • 55 g. de sucre
  • 55 g. de farina
  • 55 g. de cacau pur
Preparació:
Preescalfar el forn a 160° (amb aire).
Batre els ous amb el sucre.
Afegir la farina i el cacau tamisats.
Mesclar tot bé.
[Thermomix: Posar la papallona, incorporar els ous i el sucre, programar 3' - T. 37º - v. 4. Traure la papallona i afegir la farina i el cacau tamisats. Programar 5'' - v. 4]
Posar en un motle i coure al forn durant 8 minuts.
Ingredients per a la crema:
  • 1 sobre de Flam Royal de 8 racions
  • 300g. de xocolate pur (70% )
  • 1 litre de nata
  • 80 g. d'avellanes
Preparació:
Triturar les avellanes i reservar-les.
Posar al foc la mitat de la nata i el xocolate a trossos. Anar remenant fins que el xocolate estiga desfet.
Barrejar el sobre del flam amb la resta de la nata i les avellanes triturades. Incorporar-ho a la nata amb xocolate.
Anar remenant fins que comence a bullir.

[Thermomix: Triturar les avellanes a v. 3-5-7-9. Reservar. Sense rentar el recipient, triturar el xocolate uns segons a v. 3-5-7-9. Afegir tots els ingredients i barrejar 4'' - v. 6.
Programar 10' - T. 100º - v. 4.]
Traure del foc i abocar la crema al motle.
Deixar refredar a la nevera. (Millor fer-lo el dia d'abans).
Desmotlar i decorar al gust.

Bon profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada